Saturday, March 10, 2012

Cuti Sekolah Datang Lagi

Hai korang seronok kan cuti sekolah seminggu. Nasib lah dah habis exam bulan Mac so cuti ni tak ade rase terganggu. Hurm aku nak cerita ni mase hari khamis malam pelajar aspuri di benar kan free night tak payah pergi prep. Warden suruh kemas dorm. Yebedabido ! Dorm Aminah iaitu dorm aku tak melakukan aktiviti kemas mengemas langsung. Nak tahu? Dorm kami dah bersih tak payah kemas kemas dah. So enjoy! Malam tu kami bergembira maklumah esok nye nak balik dah, macam macam aktiviti kami laku kan. Antaranya eh ce bace 'antarenye' dengan cara pelat 'R'. hehe ^_^ cute tok ?



Aku tak tahu siapa yang bawak balik bola softball ke dorm. Aku nampk aku ambik je then main softball dalam dorm. Kayu nya guna botol air or botal sabun basuh kain, glove nya pula guna baldi. Wah memang kecoh dalam dorm tu. Sampai berlaku kemalangan yang tidak dijangka Anith Nabila yang sedang menikmati nasi goreng dan telur mata kerbau yang dibeli di kantin sebentar tadi mengalami kemalangan. Peha nye terkena bola yang di baling kuat oleh Cik Ira Nasir. Rase nye sakit tak? Oh Anith maaf kan saya jangan kamu nanis ya? Fuhh nasib lah beliau tak nanis kalau tidak nayaa aku. Kejadian itu menginsafkan aku terus aku memberi semula bola softball, botol air dan baldi kepada tuan nya.



Selepas penat bermian softball kami lepak lepak di katil. Di atas border Athirah Putri terdapat sebotol pelembut kain yang berjenama Comfort berwarna biru. Bau nya harum. Ain Zatil telah mengacah aku untuk meletakkan pelembut itu di rambuat aku jadi aku relakan saja sebab aku tahu dia hanya bergurau. Sedang aku memerhati KA ASPURI, Bella sedang makan  aku terasa kepala aku sangat sejuk wah sedap nye kepala aku dan terhidu bebau harum. OMG Ain Zatil tidak sengaja meletakkan pelembut tadi ke kepala aku. Terus aku ke kamar mandi dan basuh kepala. Kepala aku terasa pening. Terus aku berbaring di atas katil. Walaupun pening sempat lagi aku, Ain Zatil dan Ainun mengangkat kaki untuk melihat kaki siapakah yang paling tinggi. For sure lah kaki aku kan? Kaki yang paling rendah. Ok fine :D Sehingga kini rambut ku still harum.


Mahu kekal kan keharuman rambut anda. Aku syorkan Comfort bewarna biru.

No comments:

Post a Comment