Sunday, February 26, 2012

Cerita Kecik Kecik Adalah Menarik

Assalamualaikuum. Hai hari ini aku nak cerita pasal aku kecik kecik dulu. Bagi aku waktu kecik lah paling seronok. Sangat seronok!   Ok cerita pertama aku nak kasi tahu about KUCING. Aku aku err err pernah potong ekor anak kucing. what kejam? No lah, bukan salah aku. Aku tak tahu ape ape lagi time tu maklum lah masih mentah. Hurm ok aku sambung lagi ok. Aku telah gunting ekor anak kucing menggunakan gunting waktu tu aku di belakang rumah. Aku sangat terkejut apabila kucing itu tiba tiba menjerit bayangkan time tu aku sedang mendukung anak kucing tu then aku campak. Ohh kesian. Aku tak berniat nak menyakiti kucing tu tapi aku betul tak tahu ape ape. Faham kan? Sampai sekarang family aku masih ingat kejadian tu. Aku terasa agak malu bila diorang ungkit balik.



hai anak kucing saya tak ade niat nak potong ekor awak. sori ek >.<

Baik lah cerita kedua pulak. Mase tu umur aku 4 tahun.  Aku telah di ajak Muhammad Zahid iaitu abang kandung aku ke Tadika  dia. Woahh aku excited gila nak pergi tadika abang aku. Malam tu abang aku siap gantung kan baju untuk aku. Die cakap ' ira besok pakai baju ni, esok kite naik van. ' Esok pagi aku bngun awal dan bersiap nak ikut abang aku. Sampai sampai Pasti aku sangat teruja sebab nampk jiran rumah sebelah aku dalam kelas tengah belajar. Teruja lah dapat jumpe jiran :D Lepas tu kan ustazah tnye abang aku sama ada i'm a girl or boy. Ok ustazah ingat aku ini seorang lelaki. Nak tahu kenape? Now i kasi tahu ok, baju yang digantung abang aku malam itu ade lah baju melayu die dan ketika umur aku 4 tahun rambut aku seprti lelaki. Dan dan berapa jam kemudian jiran aku amik suruh aku balik. Time balik aku dimarahi dan di cubit oleh pengasuh aku. Die fikir aku hilang. Untuk pengetahuan korang parents aku tak tahu aku ikut abang aku pergi ikut die . TERBAIK !! 



No comments:

Post a Comment