Friday, August 4, 2017

Masa Depan


Kehidupan aku ketika ini sangat menceriakan. Ye la hidup senang semua mak tanggung duit belanja semua mak bagi. Aku tak kata aku dari keluarga yg kaya.  Tapi keperluan semua lengkap tiada yg kurang, alhamdulillah.

Tapi....

Keceriaan ini adakah akan kekal selamanya? Aku tak tahu laa dah habis belajar nanti kerja aku apa. Dapat ke aku nak beri kemewahan pada mak nanti. Atau aku masih meminta minta bantuan dari emak.

Persoalan ayah sedara tadi betul2 buat aku risau tentang masa depan aku. Tiba2 Aku kemurungan memikirkan masa masa yg penuh mencabar nanti.

Berdoa.
Usaha.
Yakin Allah itu la yg memberi rezeki.

Aku perlu didik diri untuk sentiasa bergantung pd Allah. Bukan manusia 😔

Menagih,
merayu,
meminta pada Allah bersungguh sungguh.


No comments:

Post a Comment